de kop is eraf - Reisverslag uit Houten, Nederland van Martijn Ruijg - WaarBenJij.nu de kop is eraf - Reisverslag uit Houten, Nederland van Martijn Ruijg - WaarBenJij.nu

de kop is eraf

Door: martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Juli 2014 | Nederland, Houten

Zo, na een geweldig vertrek met een hele oprit vol ben ik nu slechts een paar dagen weg.
De eerste twee dagen stonden in het teken van kmers maken en de rest tot nu toe om steden te verkennen. Ik heb Praag als eerste gezien en gisteren Wenen en vanmiddag Bratislava. Hoe goedkoop en rijkelijk het bier vloeide in Praag hoe duur en schaars voor mij het was in Wenen. Het valt me vooral op hoe toch redelijk dichtbij de landen Tsjechie, Oostenrijk en Slowakije bij elkaar liggen hoe toch verschillend de prijzen en wegen zijn. In de gebieden waar ik geweest ben was het landschap overal mooi, glooiend met blauwe bergen in de verte.

Echt lang leve booking.com en wifi bij de shell. Tot nu toe kan ik tekens rustig en hostel boeken voor in de stad.

Dag een. Van houten naar iets voor leipzig. 580km
De start van mijn tocht was best zwaar. De hele dag regen en alleen maar snelweg. Halverwege de middag vloog mijn Regenhoes van mijn tanktas, overreden door een aantal auto's dus daar was weinig van over. Maar lang leve duktape! Die hoes zat dus ook met een volle tas niet goed, even terug naar de winkel gaat nu lastig.
Savonds in mijn tent teleurgesteld dat ik voetbal mis ging ik toch twijfelen of dit wel leuk is in mijn eentje, tijd zal het vertellen.

Dag twee. Leipzig naar Praag. 300km
Voor het eerst werd ik wakker in mijn tentje vol moed ben ik in een uur klaar om volb er pakt weer te gaan rijden. Bij de eerste pomp staat een man de grond te wassen met diesel. De pomp sloeg blijkbaar niet automatisch af xd. Om drie uur kon in praag in na even lekker douchen en inchecken. Ook al heb ik goede kleren, ik zweet als een otter. Praag is toch wel een gezellige stad en toen ik in mijn eentje uit eten ging had Ik al snel aanspraak en zoals ik zei vloeide de bier rijkelijk de rest van de avond. Deze avond lekker in een hostel waarin ik mijn kamer deel met een skatende duitser.

Dag drie. Praag naar Wenen. 350km
Eindelijk van de snelweg af en eens wat van de omgeving verkennen. Al snel beland ik op een heel smal paadje waar zelf een beginnende mountainbiker lastig zou vinden met al die stenen en hoogteverschillen. Gelijk een goede test of ik mijn motor beheers met alle bepakking. Uiteraard niet gevallen, maar heel snel ging het ook nog niet. Vlak voor Wenen nog eerst even de donau over. Maar ik kon het toch echt niet laten er eerst even in te duiken. Alleen is het dan erg vervelend om je motorpak weer aan te trekken. Wenen zelf was indrukwekkend, erg grote, mooie en zeer net uitziende gebouwen. Voor de rest vond ik het niet über gezellig. Dan maar in het park liggen met een toch wel verdiend biertje (wat kan het leven soms toch een hel zij). Halverwege de nacht zakt een klein koreaan door zijn bed, best grappig xd.

Dag vier. Wenen via bratislava naar maar ik ook mag wezen (50km na bratislava) 150km.
Even een rustig dagje, merkte al dat ik al wat vermoeid was toen ik vertrok en dat is alleen maar erger geworden. Bratislava stelde niet zo heel veel voor dus ik was er snel klaar en lekker doorgegaan naar de camping. Ik vond de prijs al wat hoog, tot ik de camping zag met compleet zwembad. Nu dus relaxend in de zon deze blog aan het schrijven. Straks weer lekker zwemmen, koken en hopelijk via bij internet de wedstrijd zien. Morgen ga ik naar Boedapest dus daar zal vast wel een kroeg zijn met voetbal.

Jullie horen weer van me zodra ik tijd en wifi heb, al zal wifi vrees ik telkens schaarser worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 34672

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Te motor vrijheid beleven!

Landen bezocht: